سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 37014
کل یادداشتها ها : 28
خبر مایه

موسیقی


و خدا بشر را آفرید...

و اذ قال ربک للملائکه انی جاعلٌ فی الارض خلیفه ....

و خدا بشر را خلیفه زمین قرار داد ...

خدا بشر را آفرید تا رشد کند تا به تعالی برسد ...خدا بشر را آفرید و فرستاد روی زمین ...بشر تنها بود ... خدا به او عقل داد .بشر با عقل میتوانست خوب را از بد را بشناسد ، با عقل میتوانست راه زندگی را پیدا کند ...اما نه هرعقلی ... عقل سلیم ! عقل باید سلیم باشد تا راه را از چاه ،درست تشخیص دهد .عقل باید تربیت شود .آخر خدا علاوه بر عقل چیز دیگری هم به آدم داد .و آن هوابود و هوس! نفس پرستی ،خود پرستی،راحت طلبی! خدا گفته بود اگر بشر با عقل به جنگ اینها برود وپیروزشود پاداش بزرگی خواهد داشت . اما بحث سر اینها نبود ...هدف رشد بشر بود و تا سختی نباشد رشد هم نخواهد بود.و با هر سختی رشد و آسانی است . «فان مع العسر الیسرا » .پس بشر باید بجنگد و سختی جنگ با نفس را بچشد .جنگ عقل و هوس...

حال باید چه کرد که آدم گم نشود ؟ که آدم در جنگ با نفس پیروز شود؟ و توانش را از دست ندهد ؟.به قول خودمان عقل باید هرازگاهی آپ تودیت شود. یعنی همیشه باید به روز باشد .اگر ارتباط با خالق هستی قطع شود بشر آنقدر فراموش کار است که غافل میشود و در غفلت خود فرو میرود شهوتش روی عقل را می پوشاند و از رشد جامی ماند .

انسان است دیگر؛انسان هم از همین آمده : انسان، ناسی، نسیان...فراموشی...

لازمه اش این است که هرازچند گاه قانون هایی از طرف آفریدگار خلقت به سمت آدمی بیاید .قانونهایی که نفس سرکش را رام کند .که این بعد وحشی وجود آدم را اهلی کند،که حیوانیت انسان را بپوشاند و بشر با پیروزی بر خود به سمت خالقش اوج بگیرد ..اما این معارف و این قوانین و این تذکرها آنقدر مهم وارزشمندند و آنقدر عظیمند که هرکس توان دریافت آن از سوی خدا را ندارد ..پس باید کسانی باشند که بشوند حبل الله . سینه آنها شود مهبط الوحی ..بله .. وحی...!

بشر به وحی نیاز داشت .وحی..! و وحی بر سینه های 124هزار پیامبر نازل میشد . همه یک چیز بود،کلمه ی واحده لا اله الاالله ...ولی وحی باید به کسی ختم می شد و کسی باید ختم الرسل می شد و بشر به آن حد رسیده بود که تمامی راههای سعادت را بشناسد و بفهمد .به ظرفیتی رسده بود که خدا تمام رموز سعادت را برایش در یک کتاب واحد بگنجاند .و سینه ای باید می بود که تمام این معارف را از آدم تا آخر الزمان در خود جای دهد . و کتابی باید می آمد !کتابی که تا آخرین بشر را هدایت کند .. و آن کتاب چیزی نبود جز نور پرعظمت قرآن ...قرآن ...!

و چه کسی توان وصف این کلمه عظیم را دارد ؟ و چه کسی توان فهم این اقیانوس پر از لؤلؤ و مرجان را دارد؟و این اقیانوس بی انتها بس عظیم است و بس عمیق.

چشم بشر روشن شد به دیدن چنین نور عظیمی       !

قرآن کلام خداست ...عظمت هرکس در کلامش متجلی می شود .پس عظمت خدا هم در قرآن نمایان شده است؛ خدا قابل وصف نیست و وصف خدا فقط خودش است و «قرآن» قابل وصف نیست جز برای قرآن...!

فقط «قرآن» میتواند قرآن را وصف کند:

ان هذا القرآن یهدی للتی هو اقوم و یبشر المومنین الذین یعلمون الصالحات ان لهم اجرا کبیراً

و نزلنا علیک الکتاب تبیاناً لکل شی.

(و نازل کردیم برتو کتابی را که بیان کننده همه چیز است.)

لو انزلنا هذا القرآن علی جبل لرأیته خاشعا متصدعا من خشیة الله.

قل لئن اجتمعت الانس و الجن علی ان یأتوا بمثل هذا القرآن لا یأتون بمثله و لو کان بعضهم لبعض ظهیرا

(بگو اگر جن و انس جمع شوند تا مانند این قرآن را بیاورند نمیتوانند چنین کنند اگرچه که پشتیبان یکدیگر باشند.)

و «قرآن ناطق» میتواند وصف قرآن کند .و قرآن ناطق چه کسی است جز آل الله ؟ چه کسی است جز خانواده رسول؟ و قرآن ناطق چه کسی است جز آن سینه های عظیم که محل اسرار خداست ؟

و قرآن ناطق علی (علیه السلام )میفرمایند:

مضمون حدیث:هیچکس با قرآن همنشینی نمیکند جز آنکه چیزی به او اضافه شود یا چیزی از او کم شود.برهدایتش افزوده گردد و از گمراهیش کم شود.

و حضرت محمد (صلی الله علیه و آله )می فرمایند:  

«برتری قرآن بر سایر سخنان مثل برتری خداوند است بر بندگانش »

و قرآن ظاهری دارد و باطنی. و باطنش ظاهری دارد و باطنی دارد تا هفتاد بطن ...

و چنین عظمتی را چطور میتوان درک کرد ؟ و جز قرآن نمی تواند قرآن را تعبیر کند . ما چطور به عمق این اقیانوس برویم ؟ و به دستگیره ای باید چنگ زد ..دستگیره ای از جنس خود قرآن ...به همان محکمی ...و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا..به حبل الله چنگ بزنید و متفرق نشوید ...

به ریسمان های الهی ...به قرآن های ناطق .. به آل الله .. به اهل بیت ..به خانواده های رسول ! به آنها که مجسمه ی تقوا و ایمانند، مجسمه زنده عمل به قرآن قول و فعلشان قرآن است و لحظه ای بی اطاعت خدا و خلاف قرآن بر آنها نگذشته ... و قرآن ما را به سمت آنان هدایت می کند..!

یا ایها الذین ءامنوا اطیعوا الله واطیعواالرسول و اولی الامر منکم...

فسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون.

...

.

پ.ن:

1.سلام.فرارسیدن ماه مبارک رمضان رو پیشاپیش تبریک میگم.2.اینم فونت تاهوما برای والهه!3.میدونم که احتمالا دچار تکرار مفاهیم در متنها شده ام اما شاید آنقدرهاهم غیرقابل تحمل نباشد!4.خیلی خیلی التماس دعا&چندین امتحان سخت تو راه دارم.!5.لطفا نظر خودتون درمورد متن رو اعلام کنید تا بدونم چطور بوده!

 

.

 

 بهار قلب ها ،قرآن!

 


      من...
پیام رسان
+ سلام دوستان .طاعاتتون قبو ل و التماس دعا.چندتا سوال که میخوام لطف کنید با دقت جواب بدید:1.به نظرشما حافظ قرآن کیه ؟.2شماچه تصوری درمورد یک حافظ قران دارید3.حافظ قرآن چه وظایفی در جامعه داره؟4.شما چه انتظاراتی از اونا دارید؟




+ یه امتحان خیلی مهم دارم التماس دعا


+ با سلام.بی صبرانه منتظر شنیدن انقاداتتان در مورد متن هام هستم.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ